Arabanızın Dönüş Sinyalinin, “Tık Tık Tık” Sesi Çıkarmasının Kulak Tırmalayan Sebepleri

Dönüş Sinyallerinin Tıklama Sesinin Ardındaki Sırlar

Dönüş sinyali, sessiz çalışsaydı ne gibi farklılıklar olurdu? Bu tıklama sesinin özel mi sebebi var mı?

Gelin, tüm bu sorulara cevap verelim.

Dönüş sinyali, 1909 yılında icat edildi ancak tıklama sesi, 1930’lara kadar eklenmedi.

Mucit Joseph Bell, elektriği dış dönüş sinyaline yönlendiren küçük bir elektronik cihazın patentini aldı ve bu cihaz, “tık tık tık” sesi çıkarıyordu. Daha sonra 1939 yılında bu teknoloji, otomobillere eklenmeye başladı.

Bu sayede otomobiller, yanıp sönen sinyal lambalarına sahip olarak yeni bir güvenlik katmanı kazandılar. Zamanla, bu tıklama sesli sinyaller, her otomobilde yerini almaya başladı.

Peki bu sesin kaynağı ne?

Çoğu otomobilde “tık tık tık” sesi ve sinyaller, termal tarzda bir flaşör tarafından üretilir. Gösterge panelinde bulunan ve bimetalik bir yay taşıyan bu cihazdan elektrik akımı geçer.

Sinyal açıldığında, yaydan geçen bir akım yayı ısıtır. Aynı zamanda, yayın içindeki iki farklı metal, farklı hızlarda ısınır ve onları belirli bir şekilde bükülmeye zorlar.

Bu bükme işlemi devreyi tamamlayarak dış ışığa akım gönderir, onu bir an için açar ve metal yerine oturduğunda o bölgede tıkırtı sesini çıkarır. Yani bu “tık tık tık” sesinin kaynağı, otomobillerdeki bimetalik yaydır.

Ayrıca bu ses, sürücüye dönüş sinyalinin aktif olduğunu belirtmeye yardımcı olur. Ancak daha yeni otomobiller, tamamen çip kontrollü bir dönüş sinyali sistemine güvenir; yani hareketli parça, yani bimetalik yay bulunmaz.

Bununla birlikte, yine de tıklama sesini çıkarırlar. Nasıl mı? Tamamen elektronik, simüle edilmiş bir sesle!

Kaynaklar: Mental Floss, Quality Plus Automotive

İlginizi çekebilir:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir